‌ خانه ‌

چاپِز، سرویس چاپ آنلاین

چاپز، سرویس چاپ آنلاین

‌تبدیل اکسل به پی‌دی‌اف

در این صفحه می‌خوانید:

دلیل نیاز به تبدیل اکسل به pdf

اکسل یکی از نرم افزار هایی است که در بسیاری از کارهایی که با اعداد سر و کار دارند مورد استفاده است. گاهی اوقات لازم است این فایل به شخص دیگری تحویل داده شود که در این صورت بهتر است فایل اکسل به نسخه پی دی اف تبدیل شده و بعد از آن به شخص دیگری تحویل داده شود. این موضوع از این جهت قابل اهمیت است که نسخه پی دی اف در دسترس تر است و استفاده از آن راحت تر است همچنین تبدیل اکسل به پی‌دی‌اف باعث می‌شود تا فایل تغییری در فایل اکسل به‌وجود نیاید و این امر بسیار مهمی است. موضوع مهم‌تر این مقاله این است که نحوه پرینت اکسل نیز دقیقا به همین صورت خواهد بود.

پی دی اف چیست؟

pdf معروف ترین فرمت مربوط به ارائه متن و عکس است و مخفف Portable Document Format و به معنی «فرمت اسناد قایل جابجایی» است. بهتر است فایل‌های قابل ادیت مانند فایل‌های ورد«word»، فتوشاپ و غیره قبل از انتقال به شخص دیگر یا جهت ارائه به پی دی اف تبدیل شوند.

مطلب پیشنهادی: آموزش راست چین کردن اکسل

مطلب پیشنهادی: تبدیل word به pdf

مطلب پیشنهادی: نحوه بریدن بخشی از پی دی اف

ابعاد استاند کاغذ

مراحل تبدیل اکسل به pfd

برای این مثال از یک فایل اکسل استفاده شده که سلول‌های آن راست‌چین شده‌اند ولی این موضوع تاثیری در گام‌های این آموزش ندارد.«آموزش راست چین کردن سلول‌ها در اکسل»

لطفا مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید

گام اول

در ابتدا فایل اکسل خود را باز کنید و قسمتی را که میخواهید به PDF تبدیل کنید را با ماوس انتخاب کنید«تصویر۱».

آموزش تبدیل اکسل به PDF
تصویر 1 - گام اول

گام دوم

به سربرگ Page Layout رفته و از قسمت Page Setup روی گزینه Print Area کلیک کنید و پس از آن روی Set Print Area کلیک کنید«تصویر۲»

در این مرحله شما به اکسل نشان دادید که چه قسمتی از فایل خود را نیاز دارید تا به پی دی اف تبدیل کنید(یا چاپ کید)

آموزش تبدیل اکسل به PDF
تصویر 2 - گام دوم

گام سوم

در این مرحله روی گزینه فایل کلیک کنید«تصویر 3.1»؛

در برگه باز شده روی گزینه print کلیک کنید«تصویر3.2».

آموزش تبدیل اکسل به PDF
تصویر 3.1 - گام سوم
آموزش تبدیل اکسل به PDF
تصویر 3.2 - گام سوم

گام چهارم

در این برگه در قسمت Printer گزینه را روی Microsoft Print to PDF قرار دهید«تصویر۴».

 

آموزش تبدیل اکسل به PDF
تصویر 4 - گام چهارم

گام پنجم

در نهایت روی گزینه Print کلیک کنید«تصویر۵».

در نهایت در برگه باز شده آدرس مورد نظر خود جهت ذخیره فایل پی دی اف را وارد کنید.

آموزش تبدیل اکسل به PDF
تصویر 5 - گام پنجم
چیزی برای چاپ کردن دارید؟
چاپز اینجاست
شامل تخفیف

فهرست مطالب این صفحه

ورود / ثبت‌نام

جهت سفارش چاپ روی اینجا کلیک کنید

جهت پیگیری سفارش‌های قبلی روی اینجا کلیک کنید

جهت رفتن به پنل کاربری روی اینجا کلیک کنید

برای رهگیری سفارشتان شماره سفارش و ایمیلی که درهنگام ثبت سفارش وارد کردید را در این قسمت وارد و کلید رهگیری را فشار دهید.

برنامه کلی ارسال‌های چاپز 

درصورتی که در مورد ارسال نیاز به ارتباط با پشتیبانی دارید لطفا حتما قبل از ارتباط با پشتیبانی مطالعه کنید

👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼

در چند هفته اخیر درصورتی که ارسال شما با اداره‌پست است، ممکن است بعد از ارائه کد رهگیری، وضعیت سفارش شما در اداره پست برای یک الی سه روز  در وضعیت  «تولید بارکد پستی» باقی‌بماند. در این صورت در صورتی که از اداره‌پست پیگیری کنید نیز به شما گفته می‌شود که سفارش تحویل اداره‌پست نشده است. 

در این رابطه توجه داشته باشید که بعد از تحویل سفارش‌ها به دفتر پستی (دفترپیشخوان) و بعد از ثبت شدن تک‌تک سفارش‌ها کد رهگیری در اختیار ما قرار خواهد گرفت و بنابر این سفارش شما بعد از دریافت کد رهگیری در دفترپستی ثبت شده است و مورد قفل شدن مرسوله در وضعیت تولید بارکد پستی اختلالی از سمت اداره پست است که طبیعتا آن را تایید نخواهند کرد ولی مراحل ارسال سفارش شما مانند تصویر انجام خواهد شد. بی‌نهایت از درک و همراهی شما متشکریم.

لیست قیمت‌ها در تاریخ جمعه 10 فروردین 1403 آپدیت شده است و نیاز به استعلام قیمت از پشتیبانی نمی‌باشد. تمامی قیمت‌های چاپز با توجه به همین لیست انجام خواهد شد.

به طور خلاصه:

  • درصورت ارسال با پُست(برای کل ایران): تحویل به پُست مبداَ تا حداکثر ۲روزکاری – تحویل درب‌منزل معمولا  2 الی 7 روز کاری بعد از تحویل به پست‌مبداً.
  • درصورت ارسال با پِیک (فعلا فقط برای اهالی مناطق۲۲گانه شهر تهران): تحویل درب منزل در ۲روزکاری.

توضیحات و شرایط:

در حال حاضر در چاپِز دو نوع ارسال وجود دارد.

  1.  ارسال با پُست‌پیشتاز برای تمامی استان‌ها، تمامی شهرها و تمامی روستاهای ایران.
  2. ارسال با پیک2روزه، فعلا مخصوص ساکنین مناطق۲۲گانه شهر تهران.

1- ارسال‌های پستی:

در صورتی که ارسال سفارش شما با پست‌پیشتاز انتخاب شده باشد (که برای همه استان‌ها همه شهرها و تمامی روستاهای کشور قابل انتخاب است)، سفارش شما تا 2 روزکاری بعد از ثبت قطعی سفارش تحویل اداره پست مبدا می‌شود تا بعد از آن اداره‌پست سفارش شما را به دستتان برساند.

2- ارسال‌ با پیک 2روزه:

درصورتی که ساکن یکی از مناطق 22گانه شهر تهران هستید، بعد از وارد کردن کدپستی معتبر، گزینه ارسال با پیک 2روزه برای شما فعال خواهد شد که می‌توانید آن را انتخاب کنید.

در صورت انتخاب این گزینه، تا ۲روز کاری بعد از ثبت سفارش قطعی، بسته‌ی شما درب منزل به شما تحویل خواهد شد(توجه ویژه داشته باشید که تعطیلات رسمی مثل جمعه‌ها و روزهای‌نوروز، روز کاری نیستند).

توجه: امکان ارسال با پیک اسنپ یا پیک‌های مشابه به دلیل مشکلات هماهنگی قیمت، هماهنگی لوکیشن، هماهنگی با چاپخانه جهت تحویل بسته‌ی مورد نظر به پیک‌ و سایر مشکلات در حال حاضر وجود ندارد.